אובמה מודה: "אירן תוכל להרחיב תמיכתה בטרור"

    דוד לזר No Comments on אובמה מודה: "אירן תוכל להרחיב תמיכתה בטרור"
    19:00
    15.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on גלנט: "לא אסכים לשלטון צבאי בעזה"; נתניהו: "מנותק מהמציאות"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר (שישי) שודר ראיון מיוחד ברשת BBC עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. בראיון התייחס אובמה להסכם הגרעין שנחתם עם איראן והודה שאחרי הסרת הסנקציות, איראן תהיה מסוגלת להרחיב את תמיכתה בארגוני הטרור.

    "האם למשמרות המהפכה ולכוח אל-קודס (זרוע חשאית שתפקידה העיקרי לעודד פעילות טרור מחוץ לגבולות אירן) יהיו יותר מקורות מימון? ככל הנראה שכן כתוצאה משיפור מצב הכלכלה במדינה", אמר אובמה בריאיון. "לארגון חיזבאללה למשל, שמאיים לירות טילים לעבר ישראל, לא חסרים משאבים. ראינו כי גם בזמן של מצוקה אירן מסוגלת לממן את מה שהיא רואה כעדיפות אסטרטגית".

    "זה נכון שבהגדרה בעסקה שכזאת אירן מקבלת משהו בתמורה", הוסיף הנשיא האמריקני. "משטר הסנקציות שיישמנו יחד עם המעצמות משמעותו שהמימון שלהם הוקפא. עכשיו המימון הופשר. חלק גדול ממנו נועד לשיפור ובנייה מחדש של הכלכלה האירנית".

    לדבריו של אובמה, האפשרות של פעולה צבאית נגד אירן עדיין נמצאת על השולחן. "אירן הוכיחה כי היא מוכנה לשנות את סדר העדיפויות והאסטרטגיה שלה", הוא אמר. "שלחנו מסר ברור לאירנים – אמנם סגרנו את העסקה, אך עדיין יש לנו חשבון לא סגור. אני מקווה שחלק מהפתרון יגיע בצורה דיפלומטית, אך במידת הצורך ישנה גם את האופציה הצבאית".

    הנשיא אמריקאי הבהיר כי "יש לזכור שעצרנו את כל הדרכים בהן אירן תוכל לייצר נשק גרעיני. זה היה בראש סדר העדיפויות שלנו. אם אירן תשיג נשק גרעיני, הדבר יוביל ליצירת אתגרים אסטרטגיים לבעלי בריתנו בישראל, במדינות המפרץ ובאירופה".



    0 תגובות